براساس یک نظرسنجی:
مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند

حکمرانی مجازی| استرالیا کیف پول های اپل و گوگل و ویچت را قانونمند می کند
حکمرانی مجازی| استرالیا کیف پول های اپل و گوگل و ویچت را قانونمند می کند
۰۹/۰۶/۱۴۰۰
احتمال قطعی اینترنت بر اثر طوفان های خورشیدی
احتمال قطعی اینترنت بر اثر طوفان های خورشیدی
۱۳/۰۶/۱۴۰۰
نمایش همه

براساس یک نظرسنجی:
مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند

مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند

مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران بر اساس یک نظرسنجی اعلام کرد: فقط ۱.۸ درصد مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند.

ایسپا در یک نظرسنجی میزان استفاده کاربران از رسانه‌های اجتماعی در روز، هفته و ماه را بررسی کرده است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نوشت: فقط ۳.۱٪ از کسانی که حداقل از یک رسانه اجتماعی استفاده می کنند، گفته‌اند از واتس اپ اصلاً استفاده نمی‌کنند. اما ۴۴.۸٪ در طول روز به طور مستمر از آن استفاده می‌کنند. ۴۰.۶٪ روزی یک یا چند بار، ۹.۲٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۳٪ ماهی یک یا چند بار از واتساپ استفاده می‌کنند.

۲۷.۱٪ کاربران در طول روز به صورت مستمر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۳۹.۳٪ روزی یک یا چند بار، ۱۲.۴٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۷٪ ماهی یک یا چند بار به آن سر می‌زنند. ۱۸.۵٪ کاربران اصلاً وارد این رسانه اجتماعی نمی‌شوند.

مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند
مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/ واتس آپ و اینستاگرام بیشترین محبویت را در ایران دارند

۳۵.۶ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی، اصلاً از تلگرام استفاده نمی‌کنند اما ۱۲.۹٪ در طول روز به طور مستمر، ۲۷.۳٪ نیز روزی یک یا چند بار، ۱۷.۹٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۶.۳٪ ماهی یک یا چند بار وارد تلگرام می‌شوند.

نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.

۴۸.۴ درصد از پاسخگویان گفته‌اند فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند. در مقابل ۱.۸ درصد بیان کرده‌اند فقط از رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل سروش استفاده می کنند. ۲۲.۸ درصد پاسخگویان گفته‌اند هم از رسانه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می کنند. ۲۷ درصد پاسخگویان گفته‌اند در حال حاضر کاربر هیچکدام از رسانه‌های اجتماعی داخلی یا خارجی نیستند.

گروه‌ سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بیش از سایر گروه‌های سنی فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند. ۵۰.۵ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۹.۴ درصد از گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۴۴.۴ درصد افراد ۵۰ سال و بالاتر گفته اند فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند.

نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.

ادمین علوم سایبری
ادمین علوم سایبری
وب سایت علوم سایبری به عنوان مرجع علوم سایبر در ایران شناخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *